Tuesday, September 20

Bersama keluarga adalah terbaik...

Kenduri

Sabtu lalu, kami melapangkan masa untuk menghadiri jemputan kenduri teman sepejabat dan juga rumah terbuka rakan suami.  Kata orang, ketika anak-anak masih kecil inilah kita dapat mengusung ke sana-sini untuk menghadiri apa-apa majlis pun.  Jika mereka sudah besar, mungkin malu untuk menghadiri majlis rakan-rakan ibu dan ayah masing-masing.  


ole-ole yang dinanti oleh anak-anak jika menghadiri kenduri kahwin

Kakak semakin hari semakin camera shy.  Payah benar saya dapat mengambil gambarnya kecuali dia betul-betul inginkan.  Kerana itulah, banyak gambar adik yang terakam, kerana sememangnya dia suka bergambar!


ketupat kegemaran saya

Folio

Kemajuan teknologi... itu yang dapat saya simpulkan ketika melihat kakak menggunakan komputer dan carian google untuk mencari lirik lagu patriotik untuk menyiapkan folionya.  Jika saya dahulu, puas juga menulis atau mencari di dalam akhbar gambar-gambar yang diingini untuk ditepek ke dalam sketch book.  Kakak meletakkan senikata yang diingini bersama tulisan lain.  Saya membantunya memasukkan gambar-gambar yang kami ambil sendiri yang bersesuaian dengan tema senikata tersebut serta melakukan touch up untuk folio tersebut.  Wah... kakak teruja sekali melihat hasilnya (sayangnya hasilnya saya tidak ambil gambarnya)  dengan comb binding lagi... mentang-mentanglah abahnya tauke kedai alatulis!  


gambar 'curi' tanpa disedari

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin