Thursday, January 27

Transformasi


Selepas insiden ini, saya telah membuat keputusan untuk kembali kepada asalnya, cermin mata.  Mungkin ini adalah keputusan yang terbaik untuk mata kiri saya yang tidak stabil 'kuasa'nya.  Ketika membuat pemeriksaan pada hari Sabtu lepas, optometris berkenaan mengambil masa yang lama untuk fitting kanta yang sesuai untuk mata kiri saya.  Sekejap naik, sekejap turun kuasanya.  Mata di sebelah kanan stabil dengan kuasanya sekitar 750 - 800, kurang 300 dari dulu!  Alhamdulillah.  Cuma mata kiri agak bermasalah, walaupun kuasanya tidak setinggi kuasa mata di sebelah kanan, tetapi tahap silaunya (astigmatism) adalah tinggi melebihi 400.  Dan inilah hasilnya.

  gaya 2011 - bertambah 'bulat' muka saya yang sememangnya bulat SmileyCentral.com

Kakak sepupu saya mencadangkan lasik, tetapi saya bukan orangnya, saya tidak berani untuk melakukannya.  Biarlah saya kekal dengan cermin mata atau contact lenses saja.

Panduan untuk kesihatan mata (di sini).  

2 comments:

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin