Monday, May 17

Makan Angin


Agak lama tidak menikmati sepoi-sepoi bayu laut serta menghayati deruan ombak.  Perancangan yang tidak diduga menyegarkan minda yang asyik diasak dengan kerja, kerja dan kerja.  Saujana mata memandang puncak gunung jerai yang diliputi awan menggamit kedatangan sesiapa yang cintakan alam semulajadi.  Selamat datang ke daerah Yan, yang sering terpinggir tidak mendapat liputan meluas.  Saya ingin berkongsi apa yang dapat dirakamkan oleh lensa kamera A550 saya ini.   

berlatar-belakangkan gunung jerai yang malu-malu di balik awan

Pantai Murni Yan - air yang tidak berapa jernih.

Tutupkan mata, pasangkan telinga untuk menikmati deruan ombak walaupun airnya tidaklah sejernih mana yang mampu menggamit kita untuk mandi, cukuplah sekadar bersantai di tembok yang disediakan.

 Asyik kakak dan adik menikmati pemandangan laut

Rehat di bawah rimbunan pokok rhu

Bot nelayan dari kejauhan

Penghuni yang setia menanti kehadiran pengunjung (setelah di'zoom' sebanyak 16x)

Leka benar anak-anak memerhatikan ikan "berkaki" ini (belanak @ belacak) yang lincah bergerak di atas batu dan pasir laut. 

Bagi pengunjung yang datang dari jauh, ada juga homestay berdekatan disediakan.  Dan tidak jauh dari pantai ini, ada lagi tempat perkelahan/rehat yang boleh dikunjungi bagi yang ingin melarikan diri dari kebisingan kota dan menikmati kicauan burung dan cengkerik.  - bersambung -

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin