Saturday, May 15

Hari Guru - 16 Mei 2010

Adik membawa balik surat dari tadika tentang sambutan hari guru.

"Umi, nanti ada hari guru di sekolah adik.  Cikgu kata, bawa kuih ke, kek ke, hadiah ke.."

Hehehe... perkataan "hadiah" itu yang menggelikan hati saya.  Ayatnya sendiri atau cikgu? 

Untuk juadah saya belum putuskan lagi.  Saya bercadang ingin membuat kek batik saja.  Tetapi untuk hadiah cikgu-cikgunya, saya sudah sediakan bookmark untuk mereka.  Ringkas saja, dan kebanyakan bahan-bahan asasnya adalah dari bahan terpakai seperti bunga telur, lebihan kertas pembalut hadiah dsbnya.  Hanya beberapa bahan saja yang saya beli.

  bahan-bahan asas untuk bookmark

Gam serta bunga riben (tidak pandai hasilkan sendiri) dibeli.  Sepaket bunga riben merah (10 keping) berharga RM1.35 sahaja.  Bahan asas untuk bookmark tersebut saya ambil dari beg kertas kenduri yang tidak boleh digunakan lagi.

Assorted bookmark (pelbagai hiasan) yang menggunakan pembalut yang berlainan

bahagian hadapan bookmark - labelnya saya menggunakan mesin label

bahagian belakang - kakak darjah 2, dan adik 5 tahun

hadapan - close up

Selamat Hari Guru untuk semua guru di luar sana.  Semoga jasa dan bakti yang ditaburkan  untuk mendidik mendapat keberkatan dari Allah. 

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin