Sunday, October 4

Pelajar Beraya

Kelas seliaan saya pada semester ini adalah 3 kumpulan, terdiri dari 1 kumpulan pelajar semester pertama dan 2 lagi kumpulan dari pelajar semester 4 dan ke atas. Jumlah kesemua pelajar adalah 83 orang. Dari jumlah tersebut, hanya 7 pelajar wanita. Hampir setiap semester, pelajar-pelajar perempuan adalah kurang di dalam kelas saya.

Tahun ini, pelajar-pelajar saya memohon untuk "beraya" di rumah. Saya dengan berbesar hati menyediakan juadah nasi daging, jelatah dan air asam beserta kek batik untuk mereka. Sate sebanyak 200 ditempah serta mak saya menyediakan kek buah serta nasi impit. Tidak berani untuk menjemput kesemua pelajar saya memandangkan rumah saya "comel" ini tidak mampu untuk memuatkan orang yang ramai. Mujur pelajar-pelajar ini datang di dalam 2 sesi, sesi pertama - 9 orang, sesi kedua selesai sesi pertama pulang pula - 13 orang. Itupun sudah penuh rumah saya.

pelajar semester 4

Alhamdulillah, kesemua mereka pulang dengan kekenyangan (kata mereka lah).


pelajar semester 1

7 comments:

  1. Kenapa pooh adik leh dok kat depan sekali plak tu...hahahahaha

    ReplyDelete
  2. itu la, adik kata, umi...ada pooh adik... yang kanan sekali tu pegang pooh tu

    ReplyDelete
  3. rumah sekarang sudah menjadi pejabat suami. Dia membuat perniagaan fotostat sekarang ini, jadi bos dan kuli sendiri :D

    ReplyDelete
  4. saya pun sama, rumah comel, tak boeh terima tetamu sekaligus. weekend semlm pun, jiran, ex-students, rakan dtg bertamu. penat , namun puas melayan tetamu.

    ReplyDelete
  5. betul tu alhan, penat, tapi puas hati bila makanan habis dimakan oleh tetamu :D

    ReplyDelete

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin