Thursday, September 10

Kad Raya


Di ketika Ramadhan masih bersisa 10 hari ini, hanya 1 kad raya yang diperolehi dari sahabat pena yang pastinya akan menjengah peti surat saya setiap kali Syawal menjelang. Dahulu, ketika masih kecil dan remaja, berpucuk-pucuk kad raya diperolehi dari teman-teman, yang paling menyeronokkan apabila membuat perbandingan dengan kakak, kad raya siapa yang paling banyak diperolehi.

Sebelum-sebelum ini, saya mereka, mencetak dan menghantar kad raya kepada sahabat-sahabat saya yang jauh. Tetapi tahun ini, agaknya angin kemalasan menimpa, sehingga kini, kad raya yang satu itu pun saya masih belum membalasnya. Pernah bersembang dengan N, rakan sepejabat yang berkongsi keseronokan apabila mendapat kad raya yang disampaikan oleh abang posmen. Tidak sama dengan kad elektronik yang dihantar melalui emel atau SMS ucapan selamat hari raya. Kad raya mempunyai nilainya yang tersendiri.

Hari ini, tinggal Syawal yang akan menghampiri 10 hari lagi, saya belikan untuk anak saya kad-kad raya yang mungkin ingin disampaikan kepada rakan-rakan dan guru-gurunya. Saya juga mungkin akan meluangkan sedikit masa untuk mencoret sepatah dua kata untuk teman-teman yang jauh di mata tetapi dekat di hati saya.

2 comments:

  1. itulah... dok bertangguh nak beli kad kosong nak buat kad raya tak terbeli juga, hmmm tataulah angin malas apa, gambar salam perantau pun tak hantar ke ke ke... malas sungguhlah... :)

    ReplyDelete
  2. hehehe... itulah kan. Tak pe lin, dah bersalam-salam perantau di FB ok kot... ^_^

    ReplyDelete

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin