Monday, June 29

Kembara Ilmu - Istanbul3 (Conference)

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته

Lama tertangguh entri kembara ilmu ini.  Inilah tujuan yang sebenarnya kembara ilmu ke Istanbul, Turki selama 6 hari.  Persidangan akademik yang berlangsung di Yildiz Technical University, Davutpaşa, Istanbul.

pintu masuk ke universiti



Posing sebelum conference bermula :D


Ada sedikit kekecewaan ketika menghadiri conference ini. Jangkaan saya perlaksanaannya lebih tersusun dan teratur, namun ianya tidak.  Saya berharap perkongsian ilmu di dalam bidang yang lebih menjurus kepada keperluan bidang saya, tetapi ianya tidak begitu.  




Kehadiran peserta juga tidak begitu memberangsangkan.  Dewan besar yang sepatutnya dapat memuatkan beratus orang peserta kelihatan lengang dengan hanya lebih kurang 50 peserta.  Kasihan melihat penceramah jemputan yang terdiri dari professor-professor Matematik dari pelbagai negara yang ingin berkongsi ilmu dengan para peserta, pastinya mereka kecewa... 

ketika sesi penceramah jemputan - lengang!





Walaupun dari satu segi, matlamat asal kembara tidak kesampaian... :(  tetapi ianya satu perjalanan yang amat bermakna di dalam hidup.  


pemandangan dari stesen metro

Selamat tinggal Yildiz Technical University.  Semoga diberi kesempatan untuk menimba ilmu lagi di sana suatu hari nanti, InshaaAllah.

-bersambung-

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin