Sunday, September 4

Warna -warni 1 Syawal 1432H

Sambutan Aidilfitri saban tahun semakin terasa kurang kemeriahannya berbanding dahulu sewaktu saya masih kecil.  Dulu, di merata-rata jalan dan kampung, kanak-kanak beramai-ramai 'berkonvoi' dari rumah ke rumah beraya.  Pemandangan ini, saya perhatikan semakin berkurangan ketika di dalam perjalanan untuk menziarahi saudara-mara.

Aktiviti wajib pada hari raya... sesi bergambar!


sebahagian dari cucu tok ki


Ajwa dan Auni, sebaya

setiap kali bertemu sepupu kecil, adik rajin melayan

Azzahra yang semakin tembam, cucu terkini (buat masa sekarang)


mak dan anak bongsu

kami

anak-anak

menantu

10 dari 11 cucu
keluarga Cikgu Nan / Pauziah





Anak-anak saya pula demam menjelang raya.  Yang paling teruknya, kakak, seharian hanya sedikit makanan yang dijamahnya.  Ketika ziarah, dia hanya terjelepok di sofa saja.  Jika tidak, dia yang paling seronok bermain dengan kucing ketika bertandang ke rumah mak long.  

Malamnya, BBQ part 2 kerana BBQ part 1 ayam sudah kehabisan ditempah oleh orang lain.  Merata ceruk kami menjelajah mencari ayam proses tetapi semuanya kehabisan.




Kebiasaannya, jika berBBQ, kakak dan adiklah yang asyik mengambil makanan sebaik saja selesai dibakar, tetapi tidak pada malam itu.  Pengalaman demam di hari raya yang lepas, di mana klinik kebanyakannya ditutup, kami sudah bersedia dengan ubat demam dan Cool Fever.

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin