Sunday, August 21

JJMK - 1

Jalan-jalan Masuk Kampung 20 Ramadhan 1432H bersamaan dengan 20 Ogos 2011.

Alhamdulillah dan tahniah sekali lagi kepada pasukan Wargakilang.com yang diketuai oleh tuan Monier Mat Din dari Fuji Electric kerana berjaya menganjurkan lagi NGO jalan-jalan masuk kampung.  Usaha mereka untuk memberikan sedikit keceriaan kepada warga miskin berlangsung sepanjang tahun dan selalunya kembara ramadhan merupakan acara terbesar mereka yang turut disertai oleh individu dan juga organisasi lain.

Untuk penganjuran kali ini, lebih kurang 40 buah kereta turut serta di dalam konvoi yang meliputi daerah Sik.   Para peserta terdiri dari pelbagai wargakilang, rukun tetangga dari Mergong, individu dari Perlis, individu dari surau Bertam Perdana, serta kelab Pensyarah, UiTM Pulau Pinang.

mentari pagi yang mengiringi perjalanan kami

Alhamdulillah, saya cuba menjadikan aktiviti kemasyarakatan ini sebagai aktiviti keluarga.  Saya ingin mendidik anak-anak supaya menghargai kehidupan yang mereka ada dengan melihat sendiri mereka yang lebih daif dan serba tidak berkemampuan. 

check point pertama, persimpangan IKS, Jeniang

Jam 8.15pg kami tiba di check point pertama ini.  Peserta-peserta konvoi kemudiannya bergerak untuk ke check point kedua, Masjid Lubok Merbau untuk sesi penerangan ringkas serta pengumpulan dan pengagihan barang sumbangan.  

deretan konvoi

Di perkarangan Masjid Lubok Merbau, segala barang sumbangan dipindahkan ke kereta/pick-up yang telah ditentukan untuk memudahkan pengagihan kepada rumah peserta sumbangan yang berjumlah 40 keluarga kesemuanya.




penerangan ringkas serta doa selamat

Jam 9.30pg, selesai bacaan doa oleh Tuan Haji dari Naza Group, kami bergerak ke destinasi sumbangan yang pertama.



Semoga Allah memberkati perjalanan kami ini.



No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin