Tuesday, July 14

"Silent Mode"

Dari semalam tekak saya terasa sangat perit. Pagi ini, saya bangun dalam keadaan "silent mode", suara saya semakin hilang. Bagaimana saya hendak menyampaikan kuliah kepada pelajar? Memaksa suara untuk keluar dari rongga kerongkong terasa amat payah dan meletihkan. Alhamdulillah, setelah meneguk jus kurma + madu, suara kedengaran sedikit.

Beberapa tahun lalu saya pernah mengalami keadaan "silent mode" ini, kehilangan suara untuk hampir seminggu. Kuliah terpaksa dibatalkan, bagaimana mungkin saya mengendalikan kuliah tanpa suara? Dengan bahasa isyarat atau tulisan sahaja. Mujur hari ini, cuma kelas tutorial yang perlu dihadiri, penggunaan suara dapat dikurangkan. Terasa nikmat bersuara apabila kita "kehilangan"nya walaupun untuk seketika. Agaknya perlu kurangkan bebelan agaknya... he he he.

4 comments:

  1. sorry puan....saya masih baru dlm dunia blog ni...so saya tiru je la punya punye template...hehehe...
    nak design sendiri masih tak beberapa pandai...nantila kalo ada masa saya edit skit2 blog saya.

    ReplyDelete
  2. fadzlan, ok saja, template ini pun percuma juga. Nanti saya terjah blog awak.

    ReplyDelete
  3. fadzlan, kenapa tak boleh komen dalam blog awak ye?

    ReplyDelete
  4. ntah...saya lagi la tak reti bab2 ni... nanti ada masa saya study dia punye setting....

    ReplyDelete

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin