Wednesday, July 15

Keropok Lekor

lekor yang belum digoreng

Selepas balik dan sampai di rumah, adik bertanya,

"Umi, mana keropok lekor? Umi tak beli ye..."

Dengan suara yang tenggelam timbul, saya memberitahu, keropok lekor yang dipesan berada di dalam beg saya. Cepat-cepat diselongkar beg kerja saya untuk melihat keropok lekor itu. Habis keropok lekor 6 keping dimakan oleh adik dan kakak. Keropok lekor menjadi kegemaran kami seisi keluarga. Jika ternampak keropok lekor, pasti mereka akan memesannya. Kebetulan, warung makan di kampus ini ada menjual keropok lekor, bekalan senang diperolehi. Bukan tidak pernah cuba untuk menggoreng lekor basah, tetapi ketika menggoreng, ianya meletup, habis lantai dan dapur dipenuhi minyak. Itupun saya sudah mengelar sedikit lekor berkenaan. Mungkin ada cara lain yang saya tidak tahu untuk mengelakkan lekor berkenaan dari meletup ketika menggoreng.

sewaktu bercuti ke Cherating, terus ke Kuala Kemaman

2 comments:

  1. Assalamualaikum,

    Apa khabar tuan rumah? pandai buat keropok lekorke? kalau pandai boleh berkongsi resepi.

    Saya datang ingin melebar luaskan kenalan blog. Kalau kelapangan jemputlah ke blog saya, boleh bertukar pendapat dan link Insya'Allah.

    Klik>>

    Kembara Sufi Mencari Aspirasi

    ReplyDelete
  2. w'salam ibnurashidi,
    terima kasih di atas kunjungan. Alhamdulillah, tuan rumah sekeluarga sihat. Pandai juga, pandai makan aje ^_^

    Boleh, tak ada masalah untuk menjadi kenalan. InsyaAllah, berkelapangan nanti, saya berkunjung ke blog anda.

    ReplyDelete

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin