Sunday, July 12

Rindu

Saya merindui musim-musim ketika belajar di peringkat ijazah pertama. Sewaktu menghadiri kursus tempohari, para penceramah mencadangkan supaya menyambung PhD di luar negara. Terbayang-bayang musim yang silih berganti di sana. Seronoknya bermain salji, indahnya dikelilingi bunga berwarna-warni, terpegun dengan dedaunan yang kuning kejinggaan. Cemburu (barangkali) dengan teman-teman yang sedang berjuang di luar negara untuk mendapatkan kelayakan tertinggi di dalam akademik. Betapa masa telah berlalu dengan begitu pantas. Adakah mungkin saya dapat lalui kesemua itu lagi?

Musim sejuk di Randall

Musim bunga di Capitol


Musim luruh di perkarangan Fakulti

4 comments:

  1. moga akak berpeluang ke oversea utk phd nanti. Saya diberi peluang, namun ALLAH lebih mengetahui yg terbaik buat saya dan keluarga. akhirnya sy di sini menuntut ilmu. x pa akak di mana2 pun. mesti akak peminat bunga tulip ni.

    ReplyDelete
  2. alhan, banyak perkara yang perlu difikir bila nak sambung ke overseas. Tambahan mak sekarang tinggal seorang, jadi, kalau boleh, tidak ingin berjauhan dengan mak. Akak memang minat tulip, dalam album penuh dengan gambar tulip.

    ReplyDelete
  3. kalau dpt peluang ... bawa je mak join sekali :) mesti dia suka ...

    ReplyDelete
  4. hehehe, lin, mak bukan jenis suka berjalan, tak tau la... ^_^

    ReplyDelete

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin