Saturday, July 11

Alahai....

Dalam minggu ini, tiap-tiap pagi adik agak keberatan ke taska. Menangis-nangis tidak mahu turun kereta. Ada ketika terpaksa mendukung adik yang sudah mencecah 20kg masuk ke dalam taska setelah pujukan demi pujukan tidak berhasil. Semalam, begitu juga. Puas dipujuk, adik enggan masuk ke sekolahnya. Cikgu datang berbisik pada saya, cikgu bertanyakan adik,

"Kenapa Siti menangis pagi-pagi?"
"Siti takut umi pergi kursus"

Alahai... dia merajuk agaknya kerana saya tinggalkannya sewaktu kursus tempohari. Pagi itu, seperti biasa saya menghantarnya ke taska. Saya sudah beritahu anak-anak tentang kursus yang perlu dihadiri. Kakak faham. Sewaktu suami mengambil mereka dari Taska, adik bertanya tentang saya,

"Kenapa tak ambik umi di sekolah umi" suami memberitahu saya di dalam telefon.

Keesokannya sewaktu suami menghantar mereka ke sekolah, adik menangis-nangis di dalam kereta. Apabila ditanya,

"Adik ingat abah nak ambik umi, adik nak ikut"

Susahnya apabila anak-anak sudah besar yang perlu ditinggalkan apabila terpaksa memenuhi tuntutan kursus dan latihan yang terpaksa dihadiri.

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin