Wednesday, July 8

Percaya atau Tidak? - 3

Sudah agak lama si pengacau tidak mengganggu hidup saya. Ketika tinggal menyewa bersama kakak, tiada kejadian “seram” yang berlaku. Tetapi setelah berpindah ke rumah sewa yang lain bersama teman-teman, pengganggu misteri itu muncul kembali. Yang peliknya, kawan-kawan yang sudah lama menginap di rumah itu, tidak pula dikacaunya. Saya ini memiliki “aura” agaknya he he he. Peristiwa diganggu ketika tidur berulang-ulang lagi. Sehinggalah saya ke Darus Syifa’ Kg. Baru untuk berubat, sememangnya saya diganggu oleh “penghuni” rumah itu. Saya diarahkan untuk memagar rumah itu dengan Ayatul Kursi yang dibaca di setiap penjuru rumah mengikut tertib tertentu. Ada ketika saya bermalam di rumah kakak, rupa-rupanya “dia” mengikut saya ke situ. Dan akibatnya, kakak saya pula dikacaunya! Alhamdulillah, lama kelamaan gangguan itu hilang juga akhirnya.

7 comments:

  1. Rupa harimau berbadan orang... berlawan dengan akak. Bila akak hayun tumbuk dia dengan menyebut Allahuakbar.. terus terjaga dan ada kelibat hitam 'blink' hilang ditepi katil..rupanya akak menyebutnya dengan kuat sehingga abg pun leh terjaga mendengarnya.. akak dapat tahu bila abg tanya apa yg dimimpi hingga menyebut Allahuakbar...heheheehehe

    ReplyDelete
  2. agaknya dia ikut dok atas bumbung kereta kot...hehehee

    ReplyDelete
  3. siang masa akak cerita tu, siap meremang bulu roma. Bukan atas bumbung, dalam kereta kot, passenger seat kan kosong je.. hehehe.

    ReplyDelete
  4. yg salu org dok citer dok atas bumbung..hahahahha

    ReplyDelete
  5. kan cerita "jangan pandang belakang" dia tumpang di belakang :D

    ReplyDelete
  6. uiskkkk setaraf Mawi ni ;) Alhamdulillah dah ok... harap2 berterusan... hmmm penat kan kalau nak melawan tu...[tadak pengalaman...dan tak nak la ada...] orang la bagitau

    ReplyDelete
  7. hehehe... glamer kan. Memang penat nak lawan.. mental dan fizikal jadi penat. betul tu, kalau tak pernah rasa, tak perlu la nak merasa hehehe.

    ReplyDelete

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin