Tuesday, July 7

Kursus


Saya mengikuti kursus dari 2/7 - 5/7 di Hotel Grand Season, KL bersama-sama dengan 14 rakan dari kampus yang sama dan peserta-peserta dari IPTA yang lain. Tidak sempat untuk menyediakan bahan-bahan pengajaran kerana notis perlu menghadiri kursus diterima hanya dalam tempoh 3 hari. Dalam tempoh itu jugalah saya perlu mengatur barang-barang keperluan anak-anak ke sekolah dan juga barang-barang sendiri.

Alhamdulillah, segala-galanya telah berakhir, namun kepenatannya masih terasa. Program selesai tengahari Ahad. Sewaktu dalam perjalanan pulang, kedengaran seperti letupan kecil dan angin keluar dari tayar belakang bas di Ipoh. Hati mula bimbang, jam berapa agaknya dapat sampai ke rumah. Pemandu mengatakan masih dapat diteruskan perjalanan. Hati berdoa agar tidak berlaku kejadian yang lebih buruk melibatkan tayar bas tersebut.

pemandangan KL dari bilik hotel tingkat 23

Alhamdulillah, sedikit sebanyak, ada ilmu baru yang dapat diperolehi hasil dari kursus tersebut. Sesungguhnya setiap apa yang kita kerjakan itu merupakan satu ibadah jika diiringi dengan niat yang betul. Semoga kita ikhlas dengan apa yang diamanahkan kepada kita.

Tasik Titiwangsa

p/s: Nak rehat lagi boleh? He he he... cukup sudah rehatnya kan...

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin