Friday, June 26

Khabarkan berita gembira itu...

Saya tumpang gembira!

Dua hari lepas saya mendapat perkhabaran dari seorang sahabat lama yang beliau akan menimang cahayamata pertama di dalam tempoh yang terdekat ini. Perkhabaran gembira setelah bertahun menunggu kehadiran si kecil penyeri rumahtangga. Saya pula yang sangat teruja jadinya. Tahniah teman! Semoga dipermudahkan di dalam proses kelahiran nanti.

Semalam pula, perkhabaran gembira dari seorang sahabat yang beliau akan menempuh gerbang perkahwinan tidak lama lagi. Saya sangat bersyukur kerana kesabaran dan ketabahannya menempuh liku-liku kehidupan serta tidak putus-putus bermunajat, akhirnya doanya dimaqbulkan Allah. Kedengarannya dia amat bahagia sekali ketika ini. Alhamdulillah. Kan jodoh tidak mengenal sesiapa dan datangnya juga tidak diduga...

Kedua-dua mereka sangat dekat di hati saya walaupun di dalam kesibukan dengan hal-hal dunia, dan jarang-jarang berutus berita, ingatan pada mereka tidak pernah padam. Semoga Rahmat Allah sentiasa melimpahi hidup mereka.

1 comment:

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin