Tuesday, April 14

Hari Lahir Adik

kek upin ipin yang senget


Semalam, 13 April, adik meraikan hari lahirnya yang ke-4.

Perkembangan terkini yang paling ketara adalah, dia sudah dapat menerima "kenyataan" supaya tidak minum susu di dalam botol. Hehehe. Kisahnya bermula pada hari Sabtu lepas, kami berkonvoi ke kenduri akikah adik ipar di Alor Setar. Adik, kakak dan sepupu mereka menaiki kereta abang saya.
Petangnya, ketika saya perhatikan pooh adik, saya bertanyakan adik, di mana botol susunya, dia menjawab "dalam kereta mak long apa". Saya menelefon mak yang dalam perjalanan balik, memang betul botolnya tertinggal di dalam kereta. Malam itu, saya memujuk adik supaya minum susu di dalam cawan. Mujur dia mahu. Cuma ketika hendak tidur, saya perhatikan dia agak gelisah kerana tiada botol nyonyot nye. Alhamdulillah, sudah 3 malam, adik berpisah dengan botol susunya dan dia semakin dapat menyesuaikan diri dengan suasana baru. Saya berikan semangat, "adik big girl kan, tak payah minum botol lagi", dia mengangguk dan tersenyum.
Semalam, sambutan secara kecil-kecilan bersama kawan-kawannya diadakan di Taska.


birthday girl memotong kek sambil diperhatikan kawan yang tidak sabar-sabar



Semoga adik menjadi anak yang solehah.

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin