Friday, April 10

Mari kita Tengok...

Mari kita tengok...


Ini handbag adik yang diberikan oleh kak long. Selama ini, saya tidak pula menyelongkar apa yang berada di dalam handbag yang kadang-kadang diusung ke dalam bilik tidur. Baru-baru ini, ketika mengemas, teringin juga mengintai apalah barang yang dimasukkan ke dalam beg ini. Inilah barang-barangnya :



Topi oren, telefon, bekas bedak, kamera, dompet dan diari.

Sekali-sekali adik akan "bersolek" menggunakan bekas bedak itu, konon-konon seperti memakai alat-alat makeup. Telefon merah itu adalah kegemarannya, secara santai, dia akan menelefon tok atau cik sambil bersembang, macam betul-betul bercakap telefon. Sambil-sambil dia akan menggunakan kamera untuk mengambil gambar kakak, abah dan umi...kadang-kadang dia menyuruh saya berposing di depan kameranya sambil membuat isyarat "peace". Hehehehe... bakal jadi ahli fotografi yang terkenal agaknya. Dompet pula diberikan oleh abang Amin, jarang-jarang digunakan dan diari, seumpama buku padanya. Kadang-kadang saya lihat dia akan "membaca" diari tersebut, apa yang dibaca, entahlah.. hehehe. Topi oren merupakan topi lama yang amat jarang sekali digunakan.

2 comments:

  1. anak kak yati ada sorang perangai camni, segala benda masuk dlm beg tangan dia berat plak tu ke ke ke lawak kadang2 tu...layan je la kan

    ReplyDelete
  2. itulah, layankan aja... dah namanya budak perempuan kan... ikut siapalah agaknya ye...hehehe.

    ReplyDelete

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin