Monday, July 28

Berehat Sekejap

Tengahari Ahad, kepala saya pusing, muntah-muntah serta cirit-birit. Entah apa yang menyebabkan saya begini, tidak pula saya ketahui. Apa yang saya makan, anak-anak turut merasa...mereka OK saja, tetapi saya yang lembik! Ketika itu di rumah mak. Hmm, digagahkan diri untuk memandu pulang. Suami di rumah, bekerja syif malam. Sesampai di rumah, lagi teruk jadinya, berselubung selimut, bagaikan demam...cirit-birit dan muntah lagi. Hmm.. suami pula perlu bekerja lagi. Aduh..takkan nak melayan mek2 berdua dengan keadaan begini. Dibuatnya si adik muntah di tengah malam seperti 2 malam sebelumnya, teruk lagi. Dia bersuara, dah rasa badan lain macam, kenapa balik juga...saya ingatkan OK, tak sangka makin teruk.

Kasihankan saya, suami mencadangkan saya ke rumah mak...balik semula...hehehe. Sebenarnya, sudah 2 malam di sana kerana suami bekerja syif malam..hehehe. Dia menghantar saya serta anak-anak ke rumah mak ketika dalam perjalanan ke tempat kerja. Hari ini agak OK sedikit kecuali cirit-birit nye masih berbaki. Baru 2 hari diuji begini, berat turun sebanyak 1 kg. Oh..kalau berhari-hari, agaknya turun lagi banyak..tak perlu berdiet kan..hehehe.

Niat untuk menyambung cerita cuti-cuti malaysia tergendala. Badan masih lemah juga..selera makan hanya sedikit...tak pelah kan, kan sakit itu mencuci dosa-dosa kita.

2 comments:

  1. iye... kalau jadi camtu mmg bleh turun berat badan ... tak payah diet ;) get well soon... insyaAllah

    ReplyDelete
  2. tq...dah ok sikit, cuma perut rasa dok berkocak2 lagi..hehehe.

    ReplyDelete

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin