Saturday, May 16

Untukmu Cikgu...

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته

Kenangan persekolahan adalah antara kenangan yang terindah di dalam hidup saya dan mungkin di dalam kehidupan insan-insan lain.  Samar-samar, ingatan saya masih dapat memutarkan kisah perjalanan hidup ketika pertama kali mendapat pendidikan formal di sekolah. Saya tidak ke tadika sebagaimana kanak-kanak lain dan sepupu-sepupu lain.  Guru saya adalah mak dan allahyarham bapak serta kakak yang banyak diganggu ketika hendak membuat kerjarumahnya :D


Kini giliran anak-anak untuk meneruskan perjuangan di sekolah.  Sesekali mengimbas kembali kenangan persekolahan dengan anak-anak untuk memberikan motivasi kepada mereka.  Suasana pembelajaran dahulu dan sekarang sudah banyak bezanya.
Mungkin pemberian yang tidak seberapa ini sedikit sebanyak dapat menceriakan guru-guru anak-anak saya yang dibebani dengan tugas-tugas yang tidak berkesudahan.  Terima kasih buat guru-guru yang bertungkus-lumus membina ilmu menyempurnakan akhlak anak-anak muridnya.

Untuk adik...




A cup of tea for you teacher...

Untuk kakak...



Terima kasih cikgu!  Buat guru-guru saya, kalian di dalam ingatan saya, semoga cikgu-cikgu sekelian di dalam peliharaan Allah.

**Inspirasi penanda buku ini diperolehi dari laman web ini dengan sedikit ubahsuai mengikut citarasa :)

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin