Friday, March 30

Amboi...amboi...

Gambar dari blog yang tidak popular ini pun nak dicilok juga ya?  Kemudian diletakkan dengan water mark sendiri pula tu... haih... agak-agak boleh tak saman dapat juta-juta (melampau....), macamlah selebriti pilihan sangat kan. Sudahlah masuk rumah orang tak bagi salam, diambil pula barang kita bawa balik kata dia punya.  

Hehehe... bukan marah sangat pun... faham sangat... segala yang diupload ke dalam ruang siber ini, sesiapa pun boleh guna dan pakai, ambiklah!  tetapi.... kan lebih molek, jika diletakkan rujukan atau kredit atau link dari mana gambar tersebut diambil.  

Saya pun pernah dan akan ambil gambar orang untuk ditepek di dalam blog untuk menjadikan blog saya cantik menarik tertarik (perasannya dia...), tetapi saya tetap meletakkan kredit dari mana sumbernya.  Begitu....

Jangan kata menulis untuk suka-suka tiada adabnya ya... ADA... itu namanya etika di dalam penulisan.  Mana-mana sumber yang diperolehi dari orang lain tetapi meletakkan kredit kepada diri sendiri, itulah namanya plagiat!

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin