Tuesday, September 13

Jalan-jalan hari Ahad

Walaupun namanya tinggal di Pulau Pinang, kami sudah lama tidak ke sebelah pulau dan sudah agak lama tidak menaiki feri kerana tiada urusan di Tanjung (panggilan orang tempatan kepada pulau).  Sekali-sekala menaiki feri, anak-anak sangat teruja.  Gambar-gambar hasil bidikan saya atau suami dengan menggunakan Canon IXUS 105 dan juga EOS 1000D.






sakit mata melihat sampah yang bertaburan

Teman tempat kerja lama suami menjemput kami serta dua keluarga yang lain makan-makan di Hotel bertaraf 5-bintang.  Memandangkan ada yang mengajak, kami menerima saja.  






terima kasih "tuan rumah"

nasi + ayam + daging kambing kapitan - suami

saya - tanpa nasi



Walaupun bertaraf 5-bintang, tetapi makanannya biasa-biasa saja (bagi saya).  Ada yang sudah kehabisan tetapi tidak ditambah semula.  Ketika waktu makan hampir berakhir, pengunjung beratur panjang untuk mendapatkan minuman panas.  Rupanya sudah kehabisan, maka adalah yang bising-bising kerana tidak dapat merasa Cappucino atau King Coffee yang ada!




Atas segala-galanya, terima kasih k.Ina kerana menjemput kami sekeluarga.  Adik menjadi 'ratu makan' sehingga tersandar kekenyangan.  Dia mengulang pasta/spagetti yang menjadi kegemarannya.  Begitu juga kakak.   

Sedari awal, adik sudah bertanya tentang 'mandi kolam'.  Mind set nya hotel = kolam mandi hehehe.  Untuk tidak menghampakan anak-anak, kami bawa ke Taman Majlis Perbandaran (Taman Belia).  Ada beberapa kolam (percuma) yang boleh digunakan.  Sebelum ini, ketika rombongan adik (cerita di sini), mereka ke kolam yang berlainan.  Memadailah berendam untuk beberapa ketika sebelum balik.




seronoknya mereka




Saya sukakan kehijauan di Taman Belia ini, tetapi kehadiran monyet yang mengintai-intai beg untuk mencari makanan agak menggugat keselamatan pengunjung ke situ.  Bimbang juga diterkam beg-beg yang ditinggalkan di kerusi-kerusi di tepi kolam, atau anak-anak kecil di situ.  Jangan ada yang membawa beg plastik yang disangkanya berisi makanan, pasti diikutnya, bukan seekor dua, tetapi beberapa ekor.

Puas berjalan sehingga jam 11.00 malam tiba di rumah!  Hujung minggu ini juga sudah dipenuhi dengan undangan makan lagi, sehingga habis Syawal lah nampaknya.

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin