Thursday, April 15

Sembang dan Lakon

Ketika saya sedang memandu, kedengaran dialog yang seperti biasa saya dengar.

"Ini bukan biola pak cik... ini pianooooo" kata adik

"Oooo..." dia menambah lagi

"Yang ini... apa pula?" giliran kakak.... sambil menyambung

"Yang ini... bonggo.... bukan di sini, tapi di sini... bonggooooooo"


 Tiba-tiba terdengar dengkuran yang di"lakonkan" oleh adik dan kakak sepertimana di dalam filem,

"Aiiiii... mau kemana haaaa"

"Mau pergi jumpa yaaaaa..."

Ada ketika....

"Cobaaaaannnnnnnn, cobaaaaaannnnn"

(sumber : google)

Dari tua ke muda, kecil besar, sudah mengenali filem P.Ramlee.

Apabila saya memicit remote tv untuk mencari siaran, dan terkena pula filem "hitam putih", adik akan cepat-cepat meminta saya jangan menukar saluran lain.  Dia begitu teruja dengan gambar "putih".  Filem-filem lama ini sudah menjadi kegemaran adik.  Ada ketika dia akan menyanyikan, "ya insonnnnn mateq ajiiii, semaaaa ri seng!" dengan lenggoknya yang tersendiri.


Sambil memandu, saya tidak perlu lagi membuka radio untuk menempuh perjalanan selama 1/2 jam untuk tiba ke rumah!


No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin