Saturday, March 6

Tahniah Adik Iparku



Fairuz & Shamsudin

Semoga Allah memberkati kamu dan melimpahkan berkat kepada kamu dan menghimpunkan kedua kamu di dalam kebaikkan.

Alhamdulillah, adik ipar saya telah selamat dinikahkan dengan jejaka pilihannya pada hari Jumaat, 19 Rabi'ul Awal 1431H bersamaan dengan 5 Mac 2010.  Alhamdulillah, dipermudahkan juga urusan kami untuk pulang kerana kakak yang sepatutnya bersekolah petang, mempunyai program Maulidur Rasul di sekolahnya di sebelah pagi.  Selesai solat Jumaat, kami bertolak balik ke Alor Setar untuk menghadiri majlis adik ipar saya yang dijadualkan selepas asar.

Gambar-gambar pilihan sepanjang majlis akad nikah ini untuk tatapan adik-adik ipar "jauh" yang tidak dapat pulang pada hari tersebut.
  
bersama mak

dalam debaran agaknya...

menyerahkan tugas wali kepada imam

persetujuan dari pengantin perempuan, tandatangan surat nikah

Di Pulau Pinang (ketika saya dahulu), pengantin perempuan tidak perlu menandatangani surat nikah, hanya pengantin lelaki sahaja.


 pengantin lelaki di'interview' oleh tok imam

 Sebelum memulakan majlis akad nikah, pengantin lelaki diminta istighfar serta ditanya dengan soalan-soalan asas seperti rukun iman dsbnya.

aku terima nikahnya...

Alhamdulillah... selesai akhirnya

lafaz taklik oleh pengantin lelaki


Sedikit jamuan untuk rombongan pihak lelaki






Tahniah Fairuz.  Semoga ikatan yang terbina ini berkekalan sehingga ke akhir hayat dan dilimpahkan dengan Mawaddah dan RahmahNya selalu.  Hiasilah rumahtangga kalian dengan sabar dan bertolak-ansur. InsyaAllah, semoga Allah melindungi rumahtangga ini.

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin