Sunday, November 1

ESQ Way 165

Alhamdulillah, pengalaman ketika mengikuti kursus ESQ yang ditaja oleh institusi kami memberikan kesan yang mendalam. Program motivasi ini mempunyai kekuatan dan pendekatan yang agak berlainan dari program motivasi yang pernah saya hadiri sebelum ini.



Apa yang dapat saya simpulkan, program ini cuba menyungkil nilai-nilai di dalam diri seseorang untuk meningkatkan kecerdasan spiritual (SQ) seperti ikhlas, jujur dll yang selalunya terpisah dari IQ dan EQ. Program ini banyak bermain dengan perasaan dalaman seseorang untuk menimbulkan keinsafan di dalam diri peserta.


Nilai yang diterapkan berlandaskan 1 - Ihsan, 6 - rukun iman dan 5 - rukun islam untuk diaplikasikan ke dalam kehidupan seharian, samada kerja dan hubungan sesama manusia. Pada keseluruhannya, saya percaya ramai peserta yang mendapat jika tidak semua, sedikit manfaat dari pengisian selama 3 hari ini. Hendak dicerita saya juga tidak pandai mengolah, cuma saya sarankan, jika ingin mengetahuinya, sertai program ini serta alami pengalamannya, aplikasikan apa yang dirasakan patut.


peserta perempuan

peserta paling ramai - UiTM Pulau Pinang

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin