Thursday, May 7

Sakit

Dalam masa dua hari lepas, sahabat karib yang sentiasa menemani saya ini asyik sakit-sakit. Agaknya merajuk kerana sudah lama saya tidak memperdulikannya. Kasihan, bagaimana saya boleh menemaninya seperti dahulu kerana saya juga mempunyai tugasan lain yang perlu saya laksanakan. Dua hari lepas, ketika saya ingin mendampinginya semula, dia tidak membenarkan saya menyentuhnya. Kekuncinya telah dimatikan. Terpaksa saya memanggil doktor untuk menukarkan dengan kekunci yang baru. Seawal pagi, termenung saya dibuatnya sehinggalah sekitar jam 10 barulah saya dapat bersamanya semula. Aduh... agaknya merajuk kerana lama ditinggalkan agaknya.

Semalam pula, hari Rabu, ketika waktu menghampiri angka 4, sekali lagi, sahabat saya ini kesakitan. Terkejut saya kerana tiba-tiba dia meletup dan mengeluarkan bau hangit. Hari ini, doktor telah datang untuk membawanya ke bilik rawatan. Cepatlah sembuh wahai komputerku kerana aku amat memerlukanmu.. hehehe.

2 comments:

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin