Wednesday, May 13

Koleksi

Seingat saya, saya memulakan koleksi poskad ketika saya sedang menuntut di luar negara. Poskad dari pelbagai negeri menjadi kegilaan saya ketika itu. Sekarang ini, apabila sepupu yang berada di Tasmania mencadangkan agar diwujudkan kelab poskad, saya tidak melepaskan peluang. Ahli-ahli kelab poskad ini setakat ini adalah 6 orang termasuk saya, 3 di Malaysia, seorang di Bangkok, seorang di Netherlands dan seorang lagi di Tasmania.

Dengan semangat yang berkobar-kobar, saya sudah membeli sebuah album untuk memuatkan koleksi poskad-poskad yang saya ada. Inilah sebahagian poskad itu.


Poskad gambar lama yang dibeli di Muzium Kesenian Islam


Universiti tempat saya belajar dahulu


Grand Canyon dan Arkansas


Poskad yang diberi oleh sepupu (Tasmania)


Sebahagian poskad yang diterima dari Bangkok dan Netherlands, anak-anak paling teruja dengan poskad Tasmanian Devil yang unik ini

3 comments:

  1. Menarik koleksi Ilah :-) hehe ... boleh simpan untuk generasi sekarang dan akan dtg. ;-)

    ReplyDelete
  2. dah lama tinggal, cuma sekarang teringat balik untuk mengumpul semula poskad2 tu

    ReplyDelete
  3. betul tu pet, generasi akan datang tengok dah lain, contoh mcm Grand Canyon, dah ada skywalk...dulu takde

    ReplyDelete

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin