Thursday, April 30

Al-Kisah (kakak)


Beg

Hari Selasa lepas, sesuatu yang lucu telah berlaku. Sewaktu sampai di sekolah kakak pada pagi itu, baru terperasan yang beg sekolah kakak tidak dibawa. Tu dia.. barulah ya! Beg sekolah tertinggal. Abahnya kata tidak pernah berlaku dalam sejarah tertinggal beg sekolah! Hehehe. Ketika di rumah sewaktu hendak keluar, saya sudah berpesan, supaya kakak membawa beg sekolahnya. Selalunya akan diletakkan di tepi pintu atau dibawa oleh abahnya masuk ke kereta. Jadi, tidak kelihatan beg sekolah di pintu, saya ingatkan sudah dibawa masuk ke kereta.

Alhamdulillah, kebetulan pagi itu kakak ada Pendidikan Jasmani, jadi, sempatlah untuk balik ke rumah dan mengambil begnya. Kakak agak keberatan untuk masuk ke sekolah, puas saya beritahu supaya masuk ke sekolah dan saya akan balik untuk mengambil begnya. Saya beritahu cikgu bertugas yang berada di pintu pagar sekolah yang dia tertinggal begnya. Cikgu bertugas mengiring kakak masuk ke dalam. Perjalanan pagi itu menjadi lebih panjang dari biasa, terpaksa berpatah balik untuk mengambil beg sekolah kakak! Selalunya adik akan sampai di tadika sekitar jam 7.30 tetapi pagi itu, adik tiba di tadikanya sekitar jam 8.20 pagi.


Imunisasi

Hari Selasa juga kakak mendapat imunisasi yang pertama diberikan oleh pihak sekolah. Kedua-dua belah lengannya dicucuk! Saya bertanyakan kakak, adakah dia menangis, dia menjawab tidak. Saya bertanya tentang kawan-kawan sekelasnya, dia kata, kawan-kawan sekelasnya ok, tak ada yang menangis, tetapi ada budak kelas lain menangis! Hehehe...

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin