Wednesday, July 9

Makan Makanan

Makan untuk hidup @ hidup untuk makan. Citarasa sendiri ye.
Mak saya suka memasak. Setiap kali anak-cucu berkunjung ke rumah mak, ada saja hidangan yang akan dibuat. Kalau duduk di rumah mak, memang berat saya akan bertambah! Selalu juga juadah disediakan untuk dibawa pulang ke rumah. Dan ada ketika dia akan berpesan supaya singgah untuk mengambil makanan yang sudah disediakan. Hmm...itulah mak kan?

Sesudah menjadi ibu, baru saya faham, kenapa mak saya suka memasak. Bila kita memasak, dan ada yang 'tolong' menghabiskan, hati terasa puas! Begitu sedaya mungkin saya cuba mengusahakan dengan air tangan saya sendiri untuk dimakan oleh ahli keluarga. Walaupun hasilnya ringkas, tetapi... licin!

4 comments:

  1. hmmm sedapnya :) tak pe bukan bulan posa ke ke ke

    ReplyDelete
  2. nasik goreng biasa je Lin...bawah tu pan cake...yummy

    ReplyDelete
  3. salam k ilah,

    saya pun begitu juga, kalau saya ke USM pastinya akan ada bekalan untuk dibawa pulang. Kalaupun saya sibuk dan tidak dpt tinggal lab untuk balik ambil lauk pauk yg dimasak, abah dan mak saya akan bunguskan dan hantar kepada saya...katanya untuk cucu-cucunya..saya sedang belajar..mesti tak sempat nak memasak. sungguh besar pengorbanan ayah dan ibu ni sedari kecil smp sekarang...saya amat bersyukur..di saat-saat begini abah dan mak saya sentiasa memberi sokongan..oh ayah dan ibu...ayah dan ibu...(teringat lagu ayah dan ibu yg sedih tu..)

    ReplyDelete
  4. betul tu noni..selagi ada mak, mereka lah yg paling sibuk menyediakan makanan utk kita. Dulu masa arwah bapak k.ilah masih ada, kadang2 diorang akan datang ke rumah hantarkan makanan. Cuma skrg bila bapak dah tiada, mak tetap masakkan juga, cuma tak boleh dah hantar ke rumah.

    ReplyDelete

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin