Tuesday, July 29

Day 6 : Cameron Highland (Part 2)

Bertolak dari Gua Musang selepas sarapan di Kesedar Inn. Perjalanan ke Cameron Highland mengambil masa lebih dari 1 jam. Sesampai di atas sana, udara dingin mula menerpa muka. Wahhh...nyamannya. Destinasi pertama, ladang teh Boh. Dalam kegayatan saya mendaki ke 'view point', berjaya juga sampai. Kesian adik, terbatuk-batuk dia mendaki, agaknya disebab kan sejuk dan penat.


saujana mata memandang

di kedai souvenir ladang Boh


Selesai di ladang Boh, kami bergerak ke Hotel. Berhenti sekejap di sini (Nota : Jangan terburu-buru membeli souvenir, ada tempat yang lebih murah, mungkin boleh tinjau-tinjau dulu)

Di Cameron Valley

Salah satu kedai souvenir yang ada


Petang selesai check-in di the Cool Point Hotel, kami bergerak ke Ladang Strawberi KHM, agak hampa kerana strawberi segar, sudah habis! Yang masih ada, masih belum boleh dipetik.



Dalam suasana sejuk masih sempat merasa "home-made" ais krim. Sedap!


Anggur pun ada, tapi tak banyak.


Sempat memborong barangan seperti jem, kordial, strawberi kering dan syrup.

Menjelang petang, hujan turun mencurah-curah. Oh ya, yang saya perasan, kebanyakan kedai di Cameron Highland ditutup menjelang jam 6 petang. Selepas ke ladang KHM, kami mencari makan malam sampai ke Tringkap? (betul ke), ada sebuah restoren (papan tandanya ditulis Restoran Islam), jika tidak kerana papan tandanya, kami pun tak perasan, sebab restorennya terletak jauh ke dalam. Tuan punya kedai amat peramah sekali. Selesai makan, balik ke Hotel, berehat dan zzzzz.

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin