Tuesday, March 22

Sahom Farm Retreat - Cool and refreshing...


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته

Jalan masuk
Sahom Farm ini terletak di Kampar Perak, lebih kurang 17km dari tol Gopeng, 9.8km dari jalan besar Gopeng - Kampar.

klik untuk besarkan imej
Pusat rekreasi ini sangat sesuai dikunjungi ketika negara dilanda musim panas yang melampau ini kerana persekitaran ladang kelapa sawitnya yang berada di tepian sungai dengan iringan angin sepoi-sepoi bahasa yang nyaman.

Pandangan dari cafe yang mengadap tasik ini (klik untuk besarkan imej)

Rumah Buluh - penginapan kami untuk satu malam
Sahom Farm menawarkan 4 pakej penginapan, 2 darinya adalah pakej berkumpulan (Warisan dan Tepian Sungai) serta 2 individu (Buluh dan D'Lake).  Penginapan Buluh adalah RM150/malam untuk musim cuti sekolah.  Penginapan ini sangat ringkas seperti penginapan rumah zaman dahulu, tiada tv dan peti ais.

bumbung rumah buluh

rak serbaguna

Tingkapnya di'tongkat' oleh sebatang buluh

Ini sedikit thrill... bilik airnya berkonsepkan langit terbuka... berbumbungkan pelepah-pelepah kelapa sawit! :D :D Airnya sejuk dan nyaman...

bilik airnya

Beberapa wakaf di sekitar Bamboo Village ini untuk ruang santai.



surau untuk kegunaan pengunjung

Air sungai Dipang yang jernih... asyik memerhatikan air sungai yang tidak berhenti mengalir tanpa menghiraukan halangan di hadapannya.

sungai Dipang


D' Lake
Warisan
ladang kambing

Antara aktiviti kami...




Ada beberapa pakej aktiviti berkumpulan yang ditawarkan oleh Sahom Farm ini antaranya, berkayak, treasure hunt, paint ball, team building, jungle trekking dan lain-lain.  Harga makanan di cafe Sahom Farm ini lebih kurang harga di gerai biasa di luar.  Pengunjung juga boleh menikmati hidangan makan pagi di gerai-gerai kecil di kawasan kampung berhampiran.  
Jika ingin menginap di rumah buluh, berhati-hatilah kerana terdapat ruang di antara anyaman yang boleh menembusi ke dalam rumah ;;) ;;)

Sahom Farm ini lebih kurang 16km dari Gua Tempurung bagi sesiapa yang inginkan adventure seperti di bawah ini.


Sangat sesuai untuk mereka yang ingin menenangkan fikiran dari kesibukan sehari-hari.  Selamat bercuti-cuti Malaysia :-h

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin