Tuesday, January 20

Kerehatan abadi...

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamu'alaikum wbt.

Belum pun reda sebak di jiwa selesai menyertai konvoi pasca banjir NGO Wargakilang ke bumi Kelantan, saya dikhabarkan pula dengan pemergian sahabat baik pada petang Ahad lalu, 18 Jan 2015.  Laju airmata mengalir keluar dari empangan mata, menzahirkan apa yang terbuku di jiwa. 

Ali Imran : 185

Pertemuan terakhir saya dan arwah seminggu lebih sebelum tarikh kematiannya kembali berputar di ruang mata. Pelukan erat berkali-kali olehnya sambil mengungkapkan kata-kata "kak koni sayang ilah.." masih terngiang-ngiang di telinga seusai saya menyerahkan pokok stevia yang dipesan.  Kata-kata yang saya rasa tak akan terpadam dari memori ini buat selama-lamanya kerana kata-kata sebegitu tidak akan terzahir lagi dari mulutnya :(

Allah telah menyembuhkannya dari penyakit kanser yang dihidapinya secara hakiki. Semoga ianya menjadi kerehatan baginya dari kesakitan di dunia. 

Mudah-mudahan sumbangan yang disampaikannya ke tangan saya untuk dana persekolahan mangsa banjir di Kelantan pada hari itu menjadi amal jariah yang menjadi pemberat timbangan amalnya.  Amiin. 

arwah di barisan hadapan bertudung coklat

Terkenang diri sendiri yang entah bila tiba masanya dan bagaimana caranya.  Semoga kenikmatan dunia tidak melalaikan diri ini untuk mencari bekalan sebagai persediaan di kampung abadi.  

Semoga mendapat kerehatan wahai sahabat, semoga berbahagia di alam sana.
(31/10/1971 - 18/1/2015)



No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin