Saturday, September 20

Perjumpaan ilmiah

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamu'alaikum wbt.

International Conference in Science and Technology : Applications in Industry and Education (ICSTIE 2014) anjuran Fakulti Sains Komputer dan Matematik UiTM Pulau Pinang telah selamat berlangsung dengan jayanya pada 17-18 September 2014.    Alhamdulillah.  Tahniah kepada rakan-rakan AJK yang telah bertungkus-lumus untuk memastikan kelancaran program yang dianjurkan setiap dua tahun sekali ini.  Ini merupakan kali kelima penganjurannya sejak 2006.  


Perkongsian di persidangan akademik sebegini dapat menemukan penyelidik dari pelbagai institusi pengajian dari negeri dan negara lain dan bertukar-tukar hasil kajian di dalam bidang masing-masing. Kajian di dalam cross-disciplines sangat mengujakan.  Ternyata, ilmu Allah itu amat luas dan semakin dikaji, semakin terasa betapa kerdilnya diri ini dengan secebis ilmu yang dimiliki. 

Bacaan doa oleh SS Al-Hafiz pensyarah Matematik

perasmian oleh Prof. Dato' Dr Abu Bakar Abdul Majeed, Penolong Naib Canselor (PNC) UiTM Kampus Puncak Alam
  
Persembahan multimedia

ucaptama dari PNC

peserta conference

penceramah jemputan, Prof Dr Hamidi Abdul Aziz - USM

peserta dan penganjur bersama Rektor UiTM Pulau Pinang

Antara tips yang saya kongsikan di dalam support group untuk para ibu yang sedang menyambung pembelajaran di peringkat yang lebih tinggi adalah:

Antara tips menyediakan slide pembentangan, cuba gunakan layman terms yang mudah difahami oleh peserta dari pelbagai bidang (jika conference itu pesertanya bukan dari bidang yang fokus) dan juga slide yang tidak terlalu teknikal untuk difahami.

Be confident with yourself, it is your work and you know it better. Jika ada pertanyaan, cuba jawab setenang mungkin. Jika gelabah dan kelam-kabut, semua benda yang ingat boleh jadi lupa.

 

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin