Tuesday, October 23

Dingin Salju Wisconsin

Saya pula yang terlebih teruja melebihkan penulisnya - Nurulsham Saidin.  Ceritanya berkisar di kampus yang selama 2 tahun saya meraih ilmu darinya.  Tidak sabar-sabar ingin memilikinya.

Ikutilah sinopsisnya:

Bakal Terbit | Dingin Salju Wisconsin

Enam belas tahun lalu, dalam Dingin Salju Indiana, tiga gadis Melayu dengan latar asuhan berbeza memilih Indiana, Amerika Syarikat untuk menyambung pengajian. Di sana Jannah, Murni, dan Nana tertampan dengan permasalahan yang mencabar ego, kewibawaan, dan keimanan.

Kini, lewat Dingin Salju Wisconsin, Jannah mengamanahkan sepupunya Sarah yang akan melanjutkan pengajian di Amerika Syarikat untuk mencari seorang kawan yang tidak pernah pulang-pulang dari sana iaitu Icon. Bersama-sama Sarah adalah Marissa dan Ainun.

Konflik bermula apabila Sarah tiba-tiba jatuh cinta pada Syamsul. Kemunculan pasangan suami isteri, Kak Noor dan Abang Azam yang begitu daif keadaan hidupnya menambah ritma pada novel ini. Begitu juga kehadiran Abang Halim yang tidak pernah pulang ke Malaysia berbelas tahun lamanya, yang menimbulkan persoalan. Apakah nasib Sarah seterusnya? Dapatkah dia menemui Icon seperti yang diamanahkan? Nantikan jawapan dalam Dingin Salju Wisconsin





6 comments:

  1. Replies
    1. InsyaAllah cikpuan @athirahjinal.Cikpuan pun boleh menulis berlatar belakangkan universiti cikpuan (pandai je menggalakkan orang-diri sendiri tidak pandai menulis hehehe)

      Delete
  2. Replies
    1. Kisah benar kak Nurol,cuma lokasi tukar ke Wisconsin

      Delete
  3. kesinambungan dr novel dingin salju indiana ker? mcam menarik jugak novel ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh dikatakan sekuel juga lah, jika tak baca yang dingin salju indiana, tak faham siapa yang dicari :)

      Delete

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin