Thursday, September 13

Inilah dia...

Saya sekarang ini...seorang pelajar bermula 10 September 2012.  Disebabkan ada sedikit masalah teknikal, pendaftaran pada hari pertama tidak berjaya.  Maka seharian pada hari Selasa, masa dihabiskan ke sana ke mari untuk mendaftar sebagai pelajar serta mendaftar satu kursus wajib yang perlu diambil.  Puas bertawaf dan sesat juga, tetapi, Alhamdulillah, sekurang-kurangnya, saya sudah mengetahui di mana letaknya bangunan yang akan saya berurusan kelak.  

Alhamdulillah, saya dibantu oleh rakan sekerja yang sudah di tahun kedua yang sanggup mengambil masa untuk menunjukkan bangunan-bangunan yang bukannya dekat jaraknya apabila berjalan kaki pada hari pertama.  Dan saya juga berurusan dengan orang-orang yang baik hati juga yang juga manis bicaranya.  Saya percaya, jika kita bermanis mulut biarpun di dalam keletihan, InsyaAllah, orang tidak ragu-ragu untuk menghulurkan bantuan.  Begitu juga seorang pelajar berbangsa Cina yang ditanya tentang lokasi cafe, pantas dia menunjukkan arah ke mana sepatutnya saya ikut!  



Dan inilah workstation baru saya di bilik siswazah.  


Kursus yang diambil untuk membantu di dalam pengajian

Ada liku-likunya sebelum gelaran pelajar disandang semula, tetapi saya anggap itu sebagai permulaan cabaran sebelum menghadapi cabaran yang lebih besar lagi nanti.  InsyaAllah, dengan pertolongan dan kekuatan dari Allah juga yang dapat memberikan kekuatan kepada saya untuk mengharungi perjalanan yang bukan sedikit ranjaunya ini (dari pengalaman rakan-rakan).  

2 comments:

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin