Monday, May 23

Alumni Homecoming 2011 : Sempena 15 Tahun UiTMPP


UITM PULAU PINANG
PENGENALAN


UiTM Pulau Pinang yang mula beroperasi pada Jun 1996 di Permatang Pasir, kini telah menjangkau umur 15 tahun. Dalam pada masa itu, terdapat pelbagai peruba-han yang telah dikecapi, perubahan dari segi bilangan pelajar, pensyarah dan kaki-tangan, kemudahan-kemudahan yang disediakan, bilangan kursus serta program dan sebagainya. Satu perkara penting daripada perubahan ini dan motif utama wujudnya sesuatu universiti ialah pertambahan bilangan graduan yang mampu dikeluarkan oleh sesuatu universiti berkenaan. Dari tahun ke tahun jumlah graduan yang berjaya dikeluarkan oleh UiTMPP semakin bertambah, yang kini melebihi 10,000 graduan. Atas dasar inilah program ini dicadangkan untuk mengumpulkan kembali graduan UITMPP sebanyak mungkin untuk menjadi ahli Alumni UiTMPP. Selain itu, jasa dan bakti yang telah dicurahkan oleh bekas kakitangan kampus ini juga perlu diberikan penghormatan dan penghargaan yang sewajarnya walaupun mereka ini ti-dak lagi berkhidmat di kampus ini. Diharap-kan dengan adanya program seperti ini akan dapat meningkatkan lagi imej UiTMPP sebagai kampus yang terunggul bagi mendidik anak bangsa.

Objektif

1. Mengalu-alukan kedatangan semula bekas pelajar dan bekas kakitangan UiTMPP ke kampus.
2. Mengeratkan kembali silaturrahim antara alumni dan warga UiTMPP.
3. Menyediakan satu ruang kepada para alumni dan warga UiTMPP untuk berke-nalan dan bertukar-tukar pendapat teruta-manya di kalangan bekas pelajar.
4. Mengemaskini dan mengenalpasti para alumni yang telah berjaya dan bekerjaya dalam usaha mewujudkan hubungan erat antara UiTMPP dengan industri.
5. Menyediakan permulaan bagi mengenal-pasti ahli Kelab Alumni UiTMPP dalam usaha memperbanyakkan aktiviti Kelab Alumni di masa akan datang.
sasaran
Program ini mensasarkan kehadiran alumni UiTM Pulau Pinang dari tahun penubuhan UiTMPP(Jun 1996) hingga sekarang.



Aturcara program


HARI PERTAMA (18 Jun 2011)
9.00 pagi Pendaftaran
10.00 pagi Perasmian Homecoming (oleh: Rektor Kampus)
12.00 tgh. Makan Tengahari
2.00 petang Bicara Tokoh
4.00 petang Alumni Sports - Futsal Match/ Bola Jaring
6.00 petang Alumni 'Flashbacks' Tour
8.30 malam Homecoming Dinner + Anugerah tokoh Alumni UiTMPP 2011



Web:
http://www.alumni-uitmpp.blogspot.com or
http://www.facebook.com/alumni-uitmpp or


Email:
alumni_uitmpp@mail.com or alumni.uitmpp@gmail.com


No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin