Wednesday, February 9

Temuduga


Perjalanan ke Puncak Alam pada hari Ahad lepas menempuh kesesakan yang amat teruk sekali.  Perjalanan yang biasanya sekitar 4.5 - 5 jam berlanjutan sehingga 7.5 jam.  Kami mengambil laluan lama selepas keluar di persimpangan Gopeng.  Laluan lama juga sesak dengan kenderaan yang berpusu-pusu untuk pulang ke ibukota. "Wrong timing"... hehehe.

Alhamdulillah, proses temuduga pada hari Isnin berjalan lancar.  Panel seramai 5 orang memanggil sekaligus 5 calon untuk ditemuduga.  Tidak banyak yang ditanya, hanya persediaan mental untuk melanjutkan ke peringkat PhD, serta penempatan universiti dan juga penyelia.  

Mazni, Pauline, Wan dan Hasfazilah

Seramai 31 calon untuk fakulti Sains Komputer dan Matematik, hanya kami berempat saja dari bidang Statistik, selebihnya bidang Matematik dan juga Komputer Sains.  Mazni merupakan senior saya ketika di PPP/ITM (ketika itu) manakala Pauline pula rakan sekumpulan ketika induksi hampir 6 tahun lalu.   Wan dari UiTM Kelantan dikenali ketika bermesyuarat peperiksaan di Shah Alam. Banyak cerita yang dikongsi ketika bertemu.


Oh, ketika di dalam perjalanan balik, saya juga dapat bersemuka dengan sahabat kakak saya yang sebelum ini kami hanya berurusan melalui emel, sms dan juga YM sahaja atas urusan 'bisnes'. 


Indahnya persahabatan.


No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin