Tuesday, June 22

Menara Taming Sari (Malam)

Tahun lepas kami menaiki menara taming sari pada waktu siang.  Untuk kunjungan kali ini, kami mencuba pada waktu malam pula.  Kami meletakkan kereta di Pahlawan Mall dan berjalan kaki sambil santai ke menara taming sari.  

singgah sebentar di A Famosa







Flor De Lamar
tidak pandai mengambil gambar pemandangan malam dari menara yang bergerak

dataran Pahlawan


kakakku

perkarangan menara taming sari

Tiba-tiba sampai ke sini untuk makan malam.  Hidangan nasi lemaknya ala-ala saja dan agak mahal. Bolehlah sekadar mengalas perut yang lapar.



Berakhirnya hari kedua.  Letih dan penat tidak terkata.  Puas setelah berjalan lebih dari 12 jam.  Hari ketiga adalah hari terakhir di Melaka.  Masih sempat lagi berjalan-jalan di sekitar Melaka. 

2 comments:

  1. Assalamualaikum Puan..

    Sudah terlalu lama saya tak ke Melaka, seingat saya kali terkakhir saya ke sana sekitar tahun 1998. Bila lihat gambar2 Melaka ni, memang Melaka sangat berubah.. Al-maklum, tahun 1998 dan 2010 bolehlah dikatakan satu jarak masa yang jauh.. Bilakah saya pula dapat ke Melaka? Walallahua'alam..


    Ini kali pertama saya memberi komen di dalam blog ini.. Tak sangka puan juga mempunyai blog. Hehe.. Bolehlah bertukar-tukar link ya.. Terima kasih..

    ReplyDelete
  2. Waalaikumussalam,
    Memang jauh berubah Jamal. Saya juga pernah ke sana dengan kawan dahulu, 97 - 99 (tidak ingat). Di dataran pahlawan tidak macam sekarang. InsyaAllah, mungkin dapat ke sana juga satu hari nanti.

    Blog untuk mencatat kenangan peribadi. Dan mungkin juga berkongsi tips-tips yang berguna untuk orang lain. Saya sudah letakkan link awak di side bar blog saya (kalau perasan)

    ReplyDelete

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin