Sunday, April 25

Travelog Cinta Abadi



Sudah agak lama saya tidak mencoretkan tentang buku yang saya baca.  Saya sangat teruja kerana antara yang terawal berjaya menempah buku ini.  Bungkusan tiba pada hari Selasa lalu sehari sebelum saya menerima 8 bungkusan skrip pelajar bagi kod kursus yang saya ajar untuk ditanda - common marking.  Saya sempat 'menelaah' buku tersebut hampir 3/4 pada hari ianya diterima dan 1/3 lagi saya habiskan pada keesokan harinya.

Membaca buku garapan Puan Roza ini seperti saya mengikuti blog beliau. Bezanya, ianya berterusan tanpa perlu menanti posting seterusnya dari beliau.  Membaca buku ini juga adakalanya seperti menoleh kembali kehidupan lampau saya di kampung (tetapi tidaklah sepayah dan sesusah beliau).  Saya bersyukur kerana susah-susah keluarga saya dahulu, tidaklah sesusah seperti yang dilalui oleh Puan Roza.

Setiap bab penceritaannya ada yang mengundang tawa serta sedu.  Menyoroti sembilan puluh tiga (93) bab buku yang diterbitkan oleh PTS ini tidak mengundang jemu di samping diselitkan dengan doa-doa ringkas yang sesiapa saja boleh mengamalkannya tidak kira waktu.  

Khabarnya masih ada jilid yang akan menyusul selepas ini.  Selamat membaca!

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin