Saturday, March 20

Kepada Teman Blog



Saya suka menulis.  Sejak ketika di bangku sekolah menengah, saya suka mengabadikan tulisan saya di kertas.  Saya pernah menyertai beberapa pertandingan cerpen di peringkat sekolah.  Walaupun mengikuti aliran sains, minat saya kepada sastera tidak pernah padam.  

Di peringkat universiti, saya sering mencoretkan cerpen serta puisi di dalam emel kepada teman-teman.  Ada ketika juga hasil-hasil nukilan saya diterbitkan di dalam newsletter persatuan.  Ketika itu, ada saja idea yang dapat saya zahirkan ke atas kertas.

Sekarang ini, saya tidak lagi serancak dulu.  Ketika membaca nukilan-nukilan novelis muda, saya menjadi cemburu.  Namun, cemburu itu hanya di pinggir hati dengan anugerah yang mereka miliki.

Menulis di dalam blog ini merupakan cara saya melepaskan kerinduan kepada dunia penulisan.  Biarlah hanya sekadar "syok sendiri", tetapi, inilah kenangan saya kepada kehidupan saya sekarang untuk tatapan di masa hadapan.  Pernah terfikir untuk berhenti menulis di blog ini dek kekangan yang ada, tetapi apabila melihatkan setiap hari ada saja yang berkunjung ke blog ini secara "senyap", saya tidak jadi meneruskan niat saya. 


Blog saya tidaklah sehebat blog yang mempunyai hits yang tinggi, tetapi, bak kata iklan "aiman tak kisah".... hehehe.  Jauh di sudut hati hanya ingin berkongsi cerita serta jika ada sedikit ilmu yang ada, dapat dikongsi agar dapat dimanfaatkan bersama. 

Terima kasih kerana sudi mengunjungi teratak saya ini.

(Entri ini telah di"auto publish"kan).

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin