Sunday, December 27

Jalan-jalan Cari Makan


Pada hari Jumaat sempena Tahun Hijrah, saluran televisyen memaparkan beberapa restoran yang dimiliki oleh Cina Muslim.  Peluang berkunjung ke rumah kakak baru-baru ini, kesempatan diambil untuk berkunjung ke salah sebuah restoran yang dipaparkan.  Selepas anak-anak puas berendam di Wet World Shah Alam, destinasi seterusnya ke Restoran Mukmin di Seksyen 19 Shah Alam berhampiran hotel De Palma dan Salam Poliklinik.


hadapan kedai


suasana di dalam kedai

Salah satu minuman asli yang dibuat dari campuran buah longan, kundur dan gula merah (Luo Han Guo) juga dihidangkan di sini.  Rasanya agak menyegarkan.  


Luo Han Guo, kedondong (amra) asam boi  dan tembikai




  Hot Plate Mee


  Nasi daging Kam Heong (rasanya masam dan pedas)


Kung Fu Yee Mee (kegemaran saya)


Japanese To Fu

Bagi penggemar Chinese Food seperti saya, kewujudan restoran-restoran sebegini yang halal dan menyakinkan amat dinanti-nantikan.  Di sebelah utara, restoran sebegini agak susah kedapatan, dan yang selalu didengari, kawasan lembah kelang menjadi tumpuan bagi pengusaha restoran ini. 

Kesimpulannya, makanan yang dihidangkan di sini adalah sedap dan pastinya jika saya berkesempatan ke rumah kakak saya, saya akan ke restoran ini lagi hehehe.

4 comments:

  1. akak dh sampai ke sek 19 dah...saya dok kat sek 20 je kak..huhu...xtau akak mai sini...dok kat hotel de palma ka? btw restoran mukmin tu sedap mknan dia :)

    ReplyDelete
  2. zaila di sana? insyaAllah, jika akak ke sana lagi, akak beritahu. Tempohari akak duduk di rumah kakak di Kepong. Teringat-ingat lagi makanan di restoran tu, kalau pergi ke sana, pasti akan ke Mukmin lagi :D

    ReplyDelete
  3. wah bestnyee. saya n hubby pun pengemar makanan cina. nakkena ajak hubby ke sanalah jika balik rumah mertua di gombak

    ReplyDelete
  4. alhan selalu balik gombak, senanglah, bolehlah melencong ke shah alam pulak... kawan-kawan yang ke sana memang kata sedap :D

    ReplyDelete

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin