Thursday, June 18

Percaya atau Tidak?

Ketika menonton siri e-toyol.com, siri terbaru di TV3 dan TV9, saya terkenangkan kisah ketika saya masih kecil, sekitar 4 - 5 tahun, saya tidak pasti, tetapi saya masih ingat lagi peristiwa diganggu makhluk kecil (toyol?).

Ketika itu, saya mengidap demam panas. Ketika sedang berbaring di atas katil, saya ternampak seorang(?) budak kecil yang bertelanjang bulat serta botak kepalanya berada di alang rumah. Saya memanggil mak dan beritahu kewujudan budak tersebut. Mak tidak pula nampak apa-apa di situ. Adakah khayalan atau imaginasi saya? atau mungkin kerana saya seorang yang lemah semangat maka dijelmakan di depan saya makhluk yang tidak dapat dilihat manusia lain. Mak lantas mengambil penyapu lidi dan di acukan ke "makhluk" tersebut dengan mengikut arahan saya (kerana saya seorang saja yang nampak). Sudahnya "makhluk" tersebut hilang ghaib entah ke mana.

8 comments:

  1. budak kecik mintak bedak..masa tu adik mmg salu pakai bedak sejuk byk ..tok cakap cam tikus terjun dlm tepung..akak pun terkejar2 naik tangga dengan mak..hehehehe

    ReplyDelete
  2. hehehe, lepas tu, terus tak berani pakai bedak banyak2 lagi

    ReplyDelete
  3. tau pun...hhahahahahhahahaha.. dah dewasa pun kena gangguan gak kat rumah sewa plak..

    ReplyDelete
  4. nanti akan diceritakan lagi, sambungan.. :D

    ReplyDelete
  5. hmmm dulu kecik2 selalu dengar bunyi orang berjalan kat belakang rumah seret besi,bunyi mcm orang kena rantai kaki tu, tapi ntah le berani plak tu dok jengok tengok....mujur tak nampak apa2 ke ke ke... sabo je la kan

    ReplyDelete
  6. kecik2 dulu mana tau takut..masa nampak tu pun relax je hehehe. Bukan ke kat belakang rumah lin tu dulu bekas tempat kubur jepun...

    ReplyDelete
  7. Ilah... iye, mmg scary movie pun malam2... tapi kita kecik mana de nak takut apa...skrg ni lari dah gamaknya makhluk2 tu... dah jadi rumah, kilang ke ke ke... sabaq je la.

    ReplyDelete
  8. ha'a, boleh pulak tengok malam2 tu kan. Lin, agaknya makhluk tu pun takut dengar bunyi bising kilang hehehe.

    ReplyDelete

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin