Sunday, October 26

Hari Raya belum berakhir

Hujung minggu, ramai berlumba-lumba mengadakan rumah terbuka serta jamuan raya. Semalam (Sabtu) sahaja, dua jemputan jamuan raya saya terima. Pertamanya, jamuan raya taska anak saya - Farwiizah. Memandangkan hidangan pagi sudah agak berat dengan nasi goreng di rumah, saya cuma menjamah 5 cucuk sate serta air. Laksa, nasi (beriani ke minyak, saya tak pasti), ketupat, lemang, kuih-muih, kek,memang tidak dijamah. Perut sudah terasa penuh. Anak-anak juga begitu, tidak banyak yang dimakan. Manakan tidak, tiga kali bertambah nasi goreng yang kelihatan ringkas tetapi sedap (bagi mereka!). Puas hati saya menyediakannya. Selesai jamuan, suami mencadangkan kami ke kenduri walimah agak lewat petang sedikit untuk tidak menghampakan harapan yang menjemput. Tiba di kenduri tersebut sekitar jam 4.30+. Selesai berbual-bual seketika dengan pengantin, kami bertolak pulang.


Setibanya di rumah, bersiap-sedia untuk ke jamuan raya anjuran jabatan saya. Acaranya selepas maghrib. Kami bersiap awal serta bersolat di masjid Seberang Jaya. Hmm... banyak juga juadah yang dihidangkan... tetapi yang dapat dijamah, hanyalah segelintir sahaja. Namun, berpuas hati kerana dapat beramah mesra dengan rakan-rakan yang tidak selalu dapat bertukar-tukar cerita lantaran kesibukan masing-masing. Secara bergurau, saya beritahu teman-teman, selepas ini, kena berpuasa semula...asyik makan dan makan dan makan saja. Mereka ketawa.


Antara hidangan semasa jamuan raya jabatan. Lain dari yang lain, BBQ.

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin