Sunday, May 11

Kedamaian

Taman Tasik Taiping

Kedamaian terletak di hati
Hadirnya anugerah ilahi
Kehilangannya jiwa kacau sekali
Tidak tenang, merana diri

Dulu ketika menjadi pelajar ijazah pertama, saya sangat suka menulis sajak, puisi, cerpen, apa saja. Ketika itu, pemerhatian saya begitu peka sekali dengan perubahan yang berlaku di persekitaran saya. Sekarang ini, minat itu masih ada, cuma dek kekangan waktu, saya pendamkan saja minat dan hobi saya itu. Tulisan-tulisan biasa yang lahir dari hati, hanya itu yang dapat dicoretkan. Tidak pula secanggih sasterawan sasterawati negara kita, namun, saya amat mengagumi penulis yang sibuk dengan hal-hal lain, tetapi masih dapat menghasilkan buku-buku atau tulisan untuk tatapan umum.

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin